BEHANDELINGEN

Shiatsu

Shiatsu is een vorm van massagetherapie waarbij druk wordt gegeven op het lichaam. De behandelaar gebruikt vingers, duimen en handpalmen om die druk over te brengen op bepaalde punten op de energiebanen. Zo kun je ziektes behandelen maar het werkt ook preventief. Een Shiatsu-behandeling werkt bij klachten als hoofdpijn, rugpijn, slapeloosheid, spierpijn, zenuwpijn en geestelijke spanningen.

Sportmassage

Bij een sportmassage wordt stevig gemasseerd, waarbij bijvoorbeeld bindweefsel wordt losgemaakt en knopen uit je spieren worden gehaald. Daarvoor moet er diep in de spieren worden gemasseerd, wat soms niet prettig aanvoelt. Bedenk dan dat je even door een zurer appel heen moet bijten, voordat je je beter gaat voelen.

Klasieke massage

Klassieke massage is van oorsprong één van de oudste massagevormen. De behandeling kan zowel preventief (ontspanning of stimulatie) als op een specifieke klacht (therapeutisch) toegepast worden. Klassieke massage kan worden toegepast bij pijn, stress en burn-out klachten, te hoge spierspanning, storingen in de lichaamsbeleving, bestrijding van vermoeidheid en spanningen, bestrijding van spiervermoeidheid, spierverhardingen, spierpijn en kramp, bevordering van de bloedcirculatie en complete of lokale ontspanning.

Emmett techniek

Emmett techniek houdt in dat door middel van je vingers, directe zachte druk en snelle bewegingen op bepaalde punten van het lichaam wordt uitgeoefend. Door deze behandelingen gaan spiergroepen zich ontspannen en wordt het lichaam in balans gebracht.

Dorn Methode

De Dorn Methode is een behandeltechniek waarmee op een relatief zachte manier een scheefstand in bekken en wervelkolom wordt gecorrigeerd. Door een verschil in beenlengte wordt het bekken aan een kant omhoog geduwd, waardoor de onderste rugwervels onder druk komen te staan en pijnklachten gaan geven. Ook uitstraling in het been en knieklachten zijn hier vaak het gevolg van. Daarnaast zien we ook pijnklachten en scheefstand in de wervels tussen de schouderbladen en beperking in het naar links en rechts kijken.

Voetreflexologie

Voetreflexologie is een effectieve natuurgeneeskundige therapie die preventief, ter ontspanning en therapeutisch toegepast kan worden. We zien dat door massage de doorbloeding en het algeheel functioneren van een of meerdere organen toeneemt of verbetert. Als een orgaan of lichaamsdeel niet helemaal goed werkt weerspiegelt zich dat in de voeten.

Hot stone massage

De hot stone massage is een volledige lichaamsmassage, waarbij we gebruikmaken van warme stenen. Het doel is om te zorgen voor een volledige ontspanning van het lichaam. Het geeft onder meer een diep ontspannend effect op het zenuwstelsel, dat dagelijks door vele stressoren uit balans raakt.

Medical Taping

Medical Taping zorgt voor extra ondersteuning van een gewricht, spier of weefsel omdat de tape de opperhuid een stukje optilt van de pijnlijke onderlaag. Daardoor ontstaat ruimte waardoor de druk en de spierspanning op de pijnlijke plek snel afneemt. Dit zorgt voor de activatie van het lichaamseigen herstelproces.

Bedrijf stoelmassage (vitaliteit voor uw medewerkers)

Een stoelmassage wordt doorgaans gegeven op locatie. Het is een laagdrempelige massage die gegeven wordt over de kleding heen en preventief werkt tegen klachten zoals stress, stijve nek,schouders en hoofdpijn. Een behandeling duurt ongeveer 30 min per medewerker.

Ik neem mijn speciale stoel mee naar de werkplek en masseer de medewerker. De medewerker leunt heerlijk voorover in de stoel en de lichaamsdelen die veel te lijden hebben van het zittend werken aan een bureau zoals rug , nek , schouders en armen worden gemasseerd.